Mittwoch, 15. Juni 2016, 19 Uhr
Jacco van Uden: What Makes Art Work So Appealing?
In seinem Vortrag stellt der Niederländer Jacco von Uden (geb 1972) ein aktuelles Forschungsprojekt vor, dass sich den unterschiedlichen Verbindungen zwischen künstlerischer Selbstorganisation und Change-Management-Theorien widmet. Ein Vortrag, der sich nicht nur gezielt an Manager und solche, die es werden könnten, richtet.
In his presentation, Jacco will talk about his Making Art Work research project. Within this project, different ways of connecting the worlds of art and management/organization are explored. Are management and art fundamentally different practices? Or can we arrive at ‘artistically-informed management practices’? And should we? What is at stake here?
Jacco van Uden (1972) has a background in Organisation Studies (Erasmus University Rotterdam, NL) and was as a Management Consultant for a number of years after which he moved into the field of Futures studies. Jacco has been with The Hague University of Applied Sciences since 2012, where he is now head of the Change management research group (‘lector’). The research group (‘lectoraat’) focuses not only on the Management of Change but also on the question of how management itself can be changed. It does so by rethinking topics that normally receive little attention in mainstream management literature, such as ambiguity, space, gossip or hesitance. In addition, the research group seeks to draws from sources that – at first sight – have little to do with management or organization.
The presentation and discussion will be held in English!
Vortrag und Diskussion in englischer Sprache!
Veranstaltungsort: Gästezimmer im WELTKUNSTZIMMER, Ronsdorfer Str. 77a
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Mittwoch, 11. Mai 2016, 19 Uhr
Art looks better on Tumblr –
Wertschöpfung und Wertverlust von Kunst im Internet
Kurzpräsentationen von Florian Kuhlmann, Johannes Bendzulla, Ulrich Genth und Heike Mutter, anschließende Diskussion moderiert von Sabine Maria
Wie geht künstlerisches „Business as usual“ heute, welche Distributions- und Rezeptionsketten ermöglicht und forciert das Internet? Und wie stellen sich ökonomische Aneignungs- und Verwertungsstrategien im Internet dar, wenn ein Werk plötzlich zu einem weltweit bekannten „key visual“ wird?
Veranstaltungsort: Gästezimmer im WELTKUNSTZIMMER, Ronsdorfer Str. 77a
(Fotos: Screenshots)